måndag 20 februari 2017

Tomater

Jag vårdar dem ömt mina små plantor.

Jag kunde ju inte hålla mig riktigt och insåg att växtbelysning var ett måste för att inte få gängliga plantor. De växer med raketfart! Och igår beställde jag tre sorters kål. Alla ekologiska fröer. Mamma kom också med lite franska sorter som hon skördat i trädgården i somras. De ska ner i jorden snart. Kanske jag måste köpa mer växtljus...eller så är det snart tillräckligt med naturligt ljus för att de ska bli bra?

Hur som helst är planeringsarbetet i full gång, pallkragar ska ordnas, lotterna ska stängslas in och jag kan nästan inte bärga mig. 

Det enda som oroar mig är ryggen. Men jag är envis, jag fortsätter träna och i veckan ska jag börja gå på gymmet på arbetsplatsen. 

Jag har också funderingar på att omvandla min kompost till en varmbänk...vi får se om tiden räcker till där. Jag återkommer i ämnet. Vi ska ju ordna med hönsen först.

Det är mycket nu som man säger men jag älskar framåtrörelse!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar